Bijblijven

 In Blog

Waar ik van school kwam met de marketingstrategieën customer intimacy, operational excellence en product leadership (en gebruik ze vooral niet allemaal samen), spreken de afstudeerders anno vandaag liever over growth hacking of neuromarketing. En terecht!

Domotica expert
In de afgelopen maanden sprak ik regelmatig met mijn netwerk over hoe je als marketing- en/of communicatiepersoon zorgt dat je bijblijft in je vak. Veel nieuwe marketingtermen worden met enige regelmaat in het leven geroepen. De vraag naar specialistische functies is groot. En dat is logisch, de wereld verandert, wij veranderen, het vak verandert. En snel ook. Een Domotica Expert of Werkgelukdeskundige zijn nieuwe beroepen van de toekomst (Bron: Nationale Beroepengids). Maar wat betekent dit voor de meer generalisten onder ons?

Lezen, leren en ervaren
Bijblijven! En bijblijven is voor mij lezen, leren en ervaren. Daarom heb ik me aangemeld voor de NIMA titels Senior Marketing Professional (SMP) en Senior Communication Professional (SCP).
Niet voor de titels. Zeker niet voor de titels. Maar wel om te laten zien dat ik wil bijblijven in het marketing- en communicatievak. Zoals NIMA het zegt: “Als titelhouder houd je je kenis op peil door het volgen van Permanente Educatie”.

Aan de slag
Gisteren ontving ik de bevestiging in mijn mailbox: “Wij hebben je SMP en SCP aanvragen getoetst aan de voorwaarden die de European Marketing Confederation (EMC) stelt aan SMP en SCP certificatie. Vanaf vandaag mag je de titels Senior Marketing Professional en Senior Communication Professional voeren en daarmee jezelf scharen onder de internationaal gekwalificeerde marketeers.” Prachtig, fijn, leuk. Maar laten we nu vooral gaan leren. De komende maanden staan wekelijks trainingen of masterclasses in mijn agenda. Ik heb er zin in!

Marieke
Interim marketing & communicatie professional en eigenaar van Mar.Communicatie
Recommended Posts

Leave a Comment

Neem contact op

Stuur een bericht en ik neem zo snel mogelijk contact met u op.